Stora inköp...

Denna helgen är nästan den första helgen som jag är själv här i Paris, utan någon besökare. Jag passade därför på att upptäcka Marais-kvarteren idag på egen hand : )

Ordet Marais betyder träsk och det var vad området var innan det bebyggdes på 1100-talet. Det är ett av Paris äldsta områden och där finns också de judiska kvarteren. Området är väldigt mysigt med små, trånga gator med en blandning av trendiga butiker, bohemer och små juvelererare...Gatorna går lite kors och tvärs så det är svårt att hålla reda på vilket håll man skall gå åt. Jag gick runt lite hur som helst och passerade bland annat Picassomuséet, Place de Vouges(där bodde Victor Hugo) och efter en stund hamnade jag vid hotel de ville, vilket var bra då jag behövde göra en del inköp...

Jag var tvungen att köpa ett dubbeltäcke och två kuddar till min bäddsoffa så att alla min besökare kan få sova : ) Det var rea på BHV som på de flesta andra butiker här i stan, så jag fyndade allt ovantående till 69 Euro. Jag brukar inte köpa täcken och kuddar så ofta men det kändes som det inte var så dyrt?

Igårkväll så tog jag det bara lugnt, körde en stepklass efter jobbet och sedan slappade jag i soffan :) Jag har också lyckats koppla in tekniska saker rätt nu (internet, telefon och tv-box) så att alla grejer kan fungera samtidigt om jag vill. Det kan vara en fördel...

Ikväll så ska jag träffa Tora och hänga med henne och hennes vänner på en fest i Chateau des Vincennes som ligger lite öster om Paris. Det ska bli kul att träffa någon man känner hemifrån :)

Bisous!


Kommentarer
Postat av: rosalie almén

Moraiskvarteren låter mysigt!! Dubbeltäcke låter som om att man måste köpa dubbellakan också.Annars var det inte mycket för täcke och kuddar!Ha så kul ikväll och hälsa Tora

2009-01-10 @ 18:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0