Nyår i Paris 2009

En trerättersmiddag hos Lisa med en skumpa och vin var inte fel : ) Det blev lite kaosartat kring tolvslaget då ingen riktigt visste var klockan var och en Alexander (Lisas danska pojkvän) försökte arrangera stolar så att man kunde hoppa ifrån dem in i det nya året (som man tydligen gör i danmark). Inga fyrverkerier men många kindpussar blev det istället på franskt vis ; ) Efter tolvslaget så kom det ett stort gäng andra svenskar och firade med oss.

Middagen var väldigt trevlig och nyår var på det hela mycket lyckat! Jag saknade dock Mathias...Första nyårsaftonen som vi firar ifrån varandra : ( Men vi lyckades få tag på varandra på mobilen iallafall!





Idag så har jag och Pernilla varit ute och gått en riktig långpromenad för att se de obligatoriska sevärdigheterna (Eiffeltornet, Triumfbågen, centre Pompidou, place de la Concorde, Champs Elysée m.m) Vi gick non-stop förutom ett break på Starbucks för en kaffe. Vi har nog varit ute i kylan i 3 ½ timme iallafall...Vi värmde oss också med en Crêpes på vägen :)

När vi kom hem så var vi så genomfrusna att vi fick värma upp lite glögg och äta lite pepparkakor för att tina upp! Det är verkligen rått och kallt nu trots att det är plusgrader..Men det är så fuktigt i luften som gör att kylan tränger in värre än värst!
Min förkylning är inte bättre efter igår kan man ju inte påstå...Jag är fortfarande snuvig och jag har nästan helt tappat rösten nu..Men ingen feber iallafall så man får vara glad för det!

Imorgon är det upp till jobbet igen...det blir en låååång lunch har jag och Anna bestämt ; )

Bis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0