Dammsuga!

Jag trodde aldrig dagen skulle komma då jag längtade efter att dammsuga!

Jag har fått en ny dammsugare till lägenheten som, praktiskt nog, fungerar som den skall...Det var inte fräscht här innan kan jag säga så att ta en tur med dammsugaren gjorde susen : )

Idag fick vi våra biobiljetter som vi hade skrivit upp att vi ville köpa på jobbet : ) Matthieu hade ordnat med att beställa biljetter via någon specialdeal där varje biljett kostar 6 euro istället för 12 euro som de kostar annars. Dessa biljetter gäller i 12 månader framöver så jag köpte 10 stycken. Det lär ju gå åt, tänkte jag?

Här ligger det biosalonger i varje kvarter och parisarna verkar ofta gå på bio...Det är lite roligt tycker jag att den kulturen lever vidare här trots att det är så lätt att ladda ner filmer och så vidare nu för tiden!
Det enda kruxet här är att nästan alla filmer är dubbade...Man får kolla innan om biografen man har tänkt att gå till visar filmen i originalversion eller inte. Jag förstår inte det här med att dubba filmer? varför?! Fransmännen kan ju läsa så varför inte bara titta på filmen och läsa texten? Hela skådespelarinsatsen sabbas ju när man lägger på en annan röst...Tråkigt, men tyvärr MYCKET vanligt här. Allt på tv är också dubbat..jag kollade till exempel på Vänner häromdagen med franska röster, inte alls lika kul. (Men Vänner kan jag ju i och för sig utantill så det var lite roligt ändå...)

Nu ska jag göra mig en kopp te : )

tata!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0