Bodycombat!

Jepp, nu har jag varit och testat bodycombat 3 gånger för olika instruktörer och jag måste säga att de är riktigt bra : ) inte lika bra som min lilla sussi hemma i Götet, men de duger ; )

Jag är dock lite frustrerad över att alla combat-klasser ligger så himla sent...Kl 20-21 är de flesta klasserna utom en på måndagar kl 12.. Jag tror i och för sig att jag vet varför. Trots att klasserna är så sent så är det ändå helt proppfullt i salen! Hade klassen legat på en bättre tid så hade alla inte fått plats. Jag kan också tillägga att här kör man inte med biljetter och bokning utan alla får komma in som vill köra. Det blir med andra ord ganska trångt...Idag var vi lätt 60 personer i salen varav 20 stycken inte har någon kontroll över sin kropp! När man skall kicka både fram, bak och till sidan så får man verkligen se sig för för att inte få en spark i huvudet eller någon annanstans...

Men jag gillar ändå att köra combat här för alla deltagare är så laddade! De skriker nästan så högt att man inte hör musiken och de skriker inte heller bara på de "vanliga" ställena utan ibland kör de lite olika varianter tex. ett gäng ropar "hey, hey, heeey" och så svarar ett annat gäng "heeeyy, heeeyy" eller ibland så ropar några "hey" och några ropar "wow" i olika takt osv. Det är kul att se hur alla deltagare hittar på sådana grejer själva för det är aldrig instruktören som säger att man skall skrika, utan det gör alla ändå.

Nu har jag hittat ungefär vilka klasser jag gillar att köra och det blir ganska mycket Les Mills...Bodycombat och Bodypump är bra, ganska många stepklasser gillar jag också, Hip hop på söndagar är bra men inte så jobbigt och styrkeklassen för mage och lår och också helt okej. Så veckans träning blir någon blandning av det : ) Det är lite tråkigt att dansaerobic inte är så bra här...De avancerade stepklasserna är riktigt bra, men annorlunda mot hemma, vilket i och för sig inte behöver vara något negativt?

Undrar hur det blir när jag skall börja instruera igen efter att ha haft ett uppehåll på ett år? Jag kanske glömmer av hur man gör?!


Peace out.

Kommentarer
Postat av: rosalie almén

Det tror jag inte att du glömmer-så mycket som du håller igång.Jag var på bodyjam med Sussie igår och har ont i kroppen idag men det var en rolig koreografi och jag blav genomsvett kram Mamma

2009-01-21 @ 08:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0