Åååååååka metrooooo...

Idag hade vi verksamhetsplanering på kontoret vilket drog ut lite på tiden så jag fick ta metron hem i värsta rusningstrafiken...

Vid sextiden så är nämligen metrovagnarna extremt fulla så ibland kan man inte ens gå på vagnen. Folk står alltså packade som sillar och upptryckta mot fönsterrutorna medans fler och fler försöker tränga sig på vagnen. Mot slutet, strax innan dörrarna stängs och man tror att man har nått bristningsgränsen, så brukar alltid en eller annan stagedive:a in vagnen genom att ta sats och kasta sig in...Underbart.


Ingenting för klaustrofobiker direkt...

Sedan så är det också spännande att se om man kommer ut igen om det är så att man har hamnat längst in i vagnen och de som står framför inte skall av vid samma hållplats...idag började jag lite försiktigt att säga "pardon..pardon..." men ingen flyttade sig så till slut fick jag skrika "PARDON!" för att överhuvudtaget hinna gå av innan metron åkte vidare!

I sommar ska jag signa upp mig på ett cykelabonnemang här i stan, Velib heter det. Det finns cykelstationer lite överallt här med en massa cyklar som är kopplade till manick som läser av ens abonnemangkort. Sedan så får man loss en cykel som man kan använda i 30 minuter, sedan måste den tillbaka till en station igen. Om man skall använda den längre så är det bara att byta cykel. Himlans bra! Jag tror det kostar ungefär 25 euro per år eller något sånt : )

dags för bodycombat!

Kram

ps. tack för alla era kommentarer! det är jätteroligt att läsa : ) glöm inte att skriva ert namn bara, annars vet jag inte vem det är som skriver...DS

Kommentarer
Postat av: Elena

oooh! Metron måste vi åka när jag kommer ner! Eller sitta och kolla när folk stagedive:ar in i vagnarna!

2009-01-13 @ 22:40:13
Postat av: Jannike

Det var lilla jag... Det gick lite snabbt där. Ringer i morgon för att höra skvaller!

2009-01-16 @ 15:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0