moelleux au chocolat

igår var jag och mina kollegor ute och åt på en restaurang som heter Clementine för att fira att Mattias har fyllt 34 år. Restaurangen ligger inte långt ifrån kontoret och är en typisk fransk restaurang med riktigt, riktigt god mat och ett så gott vin att Mattias ringde vingården och gjorde en storbeställning!

Jag åt en hummersoppa till förrätt, kalv och endiver till varmrätt och en efterrätt som var helt fantastisk! Den heter Moelleux au chocolat och är ungefär som en muffins, men när man sätter skeden i den så rinner det ut choklad...Grymt gott! Jag och Elina åt en sådan i lördags också, men gårdagens slog den med råge!



Imorgon åker jag hem till Sverige : )

bisbis

Kommentarer
Postat av: rosalie almén

Mums mums du blir en riktig gourmand innan du kommer hem igen!!Kram vi ses imorn

2009-02-12 @ 09:14:08
Postat av: susanne väisänen

Grattis i efterskott!!läser din blogg med jämna melllanrum. Jag och rosalie planerar en weekend i paris i septemberom det passar dig.

kram susanne rob och pekka hälsar

2009-02-15 @ 14:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0