Mardi Gras

Mardi Gras= Fettisdagen

Japp, den finns här med! Jag antar att det har något med kristendomen och fastan att göra...

Man äter dock inga semlor i Frankrike utan crêpes istället. Men på Handelsbanken ville vi självklart äta semlor så Eva tog på sig att baka semlor dagen till ära : ) Det är inte helt lätt att baka här i Frankrike, kan jag tillägga, då färsk jäst inte finns att köpa i den vanliga affären...Mandelmassa är också en ingrediens som är svår att få tag på så Eva begav sig till den svenska affären som heter just "Affären". Där hade de mandelmassa som tur var!

Semlorna blev jättegoda och fransmännen gillade dem också : )


Kommentarer
Postat av: rosalie almén

Mums jag har inte ätit någon semla ännu.Steinbrenner fick högsta betyg för den godaste semlan i år! Jag har försökt att nå dig du kan väl ringa kväll kram Mamma

2009-02-25 @ 10:35:32
Postat av: I-A

Nej, Brogyllen fick första pris i år. / I-A

2009-02-25 @ 16:15:00
Postat av: Anonym

Ah, färsk jäst och mandelmassa finns, men inte som hemma.

Det var helt underbart, skall jag säga, på så sätt att jag också tog en på afterwork.

2009-02-26 @ 19:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0