Joe le taxi?

Att det skall vara ett sådant problem att få tag på en taxi här?

Igår så tog jag sista metron ifrån Salime och var tvungen att byta till min metrolinje vid Nation. Men där så hade tydligen sista vagnen gått så alla som stod och väntade fick gå upp och ut ur metrosystemet. Jag trodde att hade man väl hunnit med sista vagnen och var nere i metron så skulle man kunna byta vagn och komma hem, men icke... Jag fick alltså gå upp och ut på gatan och försöka hitta en taxi. Men nu är det så att i Paris så är det reglerat hur många taxibilar det finns, vilket innebär att det i princip alltid är jättesvårt att hitta en ledig taxi...Jag gick i vilket fall och ställde mig vid taxistationen där det även stod tre andra tjejer och väntade. De såg ut som de hade stått där ett bra tag och det var ingenting som jag hade lust med så jag frågade dem vart de skulle och om de ville dela nästa taxi. De skulle till Stalingrad, vilket är ganska nära Colonel fabien, och de delade gärna en taxi : ) Så jag kom hem till slut! Men att starta en egen taxifirma i Paris kanske inte är så dumt? Efterfrågan är enorm och utbudet litet, vilket enligt alla mikroekonomiska teorier jag har läst i skolan inte är någon dum idé...

Idag gick jag och Ellen upp till parc de Belleville för att spana in utsikten. Den var tyvärr inte lika imponerande som Montmartre men men...Vi tog en liten tripp till parc de buttes chaumont också innan vi tog en kaffe hemma hos mig.

Ny vecka imorgon och Elena kommer på fredag : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0