"Snökaos"

Snökaos i Paris är det när det ligger ca 3 cm snö på marken...Hela staden blir helt lamslagen, taxibilar kör inte, bussarna blir försenade, postbuden kan inte leverera, flygen lyfter inte osv...I tre dagar så har flygen på Charles de gaulle blivit inställda eller försenade så jag var inte jättehoppfull när jag åkte dit ut, en timme tidigare än vanligt. Flyget var försenat såklart. Först 20 minuter, sedan 40...60...80..och till slut efter två timmar så kunde vi gå ombord. Lisa skulle också ta samma flyg så vi fikade och pratade under tiden så det var inte så farligt ändå.

När jag kom fram till Göteborg så gick jag nästan direkt till Liseberg för att möta Ylva. Vi hade bestämt att träffas för en mysig promenad därinne och dricka glögg och äta pepparkakor. Inte visste jag att det skulle bli så j%#"la kallt! Vi fick ställa oss vid kolgrillarna hela tiden (som för övrigt luktar väldigt mycket bensin?!) för att värma oss...
Jag spelade bort alldeles för mycket pengar och blev barnsligt överlycklig när jag tillslut vann en Gott&Blandatpåse, haha! Efter det så var jag helt genomfrusen så vi gick hem till mig. Men trots att vi hade varit inomhus i en timme så kände jag mig som en frusen kycklingfilé som fortfarande var frusen i mitten så jag var tvungen att duscha varmt i 45 minuter innan jag kände mig som vanligt igen...

För första gången på VÄLDIGT länge så har jag sovit riktigt gott inatt- säkert 9 timmar! Jag brukar snitta på 4-5 timmar annars så det var mycket välbehövligt. Jag ska försöka sova lika länge inatt också :-)

Men först...ska jag köra klass på Sportlife City! Lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0