Pepparkaksbak

I fredags hade vi pepparkaksbak/glöggkväll hos Anna. Det dracks vanlig glögg, vit glögg och hemmagjord vin chaud (varmt vin med sprit). Det sistnämnda är inte lika gott som vanlig glögg tycker jag...Det blir en väldigt stark eftersmak, ungefär som när man har tagit en sup. Kanske säger en hel del om alkoholinnehållet...(Det nämndes till och med om att tungan domnande bort)
Vi bakade en hel del pepparkakor och eftersom vi inte hade några pepparkaksformar så fick fantasin flöda fritt! Det fanns allt från hjärtan och stjärnor till mer obscena former...Tills slut hade vi nog mer fantasti än vad vi skapade! Jag gillade Sofias kommentar när Lisa frågade om hon gjorde en triangel. -" Nej. Jag gör faktiskt en pyramid." Så vi hade alltså julpyramiden, julgrisen, julsnoppen, julgranen, julormen, julhanteln, julglasögonen, julbrösten, julromben, julprickigkorven m.m. Jag tror vi brände de flesta men den jag åt var god :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0