Luciatåg

Nu sitter jag och myser i min negligé (som är väldigt roligt att säga på ren Göteborgska!) från Sonia Rykiel matchat med ett par randiga pyjamasbyxor och raggsockar...Läckert. Jag impulsköpte negligén i helgen och den är jättefin, men inte varm någonstans...

Tänkte att jag skulle berätta vad vi gjorde igår! Vi överraskade våra franska (och svenska!) kollegor med ett luciatåg på måndagsmötet! Detta var den strålande idéen som vi fick efter några glas när vi var på Le grand Colbert för någon vecka sedan :-)
Vi lyckades skrapa ihop lite kläder som kunde fungera för lucia men vi kan nog ha varit det fulaste luciatåget i världhistorien, haha! Anna, som sjunger i svenska kyrkans kör, hade givetvis ett lucialinne och fick låna en elektrisk luciakrona (i barnstorlek) av Catharina. Med hennes blonda, lockiga hår och vackra stämma var hon den enda som höll samman vårt fyrmannatåg....Jag hade på mig en vit klänning à là flower power och knöt glitter i midjan och runt huvudet. Eftersom klädombytet gick på ca 25 sekunder så råkade dock glittret, som skall ligga som en gloria runt huvudet, istället knytas som en bandana över pannan...Så med mitt långa, raka hår så såg jag ut som en glitter-hippie! Catharina hade köpt världens roligaste tomteluva med två vita flätor som hängde ned då hennes barntomteluva satt tajt som en kondom på huvudet! Luvan med flätorna var klockren, haha! Mattias var stjärngosse med strut och stjärna på en pinne, haha! Han fick också köra ett solo i Staffansvisan :-)
Under tiden som vi sjöng i fyra olika tonarter (min var låg och falsk...) så tog en av våra kollegor kort på oss och det har vi haft roligt åt hela dagen, haha! Det är så fuuuuult! Men grymt roligt, varje gång jag tittar på det så börjar jag skratta! Mattias ser ut som han är 8 år gammal, jag ser ut som en hippie som håller på att äta upp ljuset och Cattis gör en skojig min, haha!

Jag hade gärna lagt bilden, men jag tror inte att det är så populärt... :-)

I övrigt så är jag stolt över syrran som kom in på ett gäng kurser i uppsala! Nu kan alla andas ut... :-) Njut av studentlivet nu! (Usch, vad gammalt det lät!)





Kommentarer
Postat av: Johannes

Skit i kollegorna! Ge oss bilden!

2009-12-09 @ 00:24:42
URL: http://www.sundlo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0