Kronprinsessan och Bounce

Flådig middag på Petit Palais igår! Kronprinsessan Victoria var bland annat närvarande för att dela ut pris till det svenska företag som Handelskammaren anser förtjänar det bäst här i Frankrike. I år blev det Volvo Trucks. IKEA fick en speciell utnämning också.
Jag var mest imponerad av lokalerna som var otroligt vackra! Man fick egentligen inte ta några bilder, och speciellt inte på Victoria, men jag knäppte bilder iallafall. Dock inte på henne, det vågade jag inte ifall några SÄPO vakter skulle komma och ta mig!
Jag satt inte så långt ifrån henne (Jag fick sitta vid bord 27 och min chef Mattias vid bord 31, haha! Det fick han höra under kvällen! Här har man högre prioritet!) men jag såg inte så mycket mer en hennes nacke, haka och hennes magnifika käke...Jag spanade också in hennes axlar och biceps och måste ge lite cred till Daniel Westling: Good job! Hon var väldigt avslappnat klädd med en klänning som faktiskt slutade långt över knäna(!) Jag blev väldigt fascinerad av fenomenet Victoria och hur hennes närvaro påverkar alla andra i närheten? Folk blir nervösa, hyschar varandra och fullkomligt stirrar ut den stackars kvinnan! När hon kom in så blev det helt tyst och alla bara glodde på henne när hon gick runt och skulle hälsa. Det bara kryper i mig när jag tänker på hur det måste vara att vara en cirkusapa var och varannan kväll...Stackarn.
Hur som helst så är det ju bra att hon jobbar för sin lön. Jag är absolut ingen royalist, snarare tvärtom, men nu när vi har ett kungahus så tycker jag att de ska jobba för sitt apanage! Tittar man på Kungahusets agenda så kan man se att det är Silvia, Victoria och delvis kungen som står för aktiviteterna. Madeleine och Carl-Philip gör ju inte mycket för världen...Speciellt inte Carl-Philip. Han klagar jämt på att han är så exponerad hela tiden och ställer aldrig upp på bilder eller intervjuer. DET ÄR DITT JOBB! Om det inte passar, abdikera då! Men ta inte av apanage i form av skattebetalarnas pengar och KLAGA. Inte ok.

Okej. Urspårning av vad inlägget skulle handla om.

Maten. Hur god som helst! Vinet. Superbt! Underhållningen. Fantastiskt! Jag vet inte hur många andra av Sveriges grädda i Paris än Erica Almén (okej, jag ingår inte i gräddan...) som uppskattade att de hade flugit ned dansgruppen Bounce för att uppträda? Jag var stoked! Dock var inte alla nummer så bra som jag hade hoppats, men jag blev inte besviken :-) Jenny Widegren, Ambra, Benke med flera var där and were looking good as always!



Kommentarer
Postat av: mamma

Vilka upplevelser du får vara med om!!Det är inte utan att man blir lite avundsjuk ibland. Men du delar med dig så bra, så det känns nästan som jag varit med också.Puss

2009-12-01 @ 18:53:55
Postat av: Erica

Tack mamsen! Jag kommer hem den 10-15 februari också förresten :-) men vi ses ju innan dess!puss

2009-12-01 @ 19:27:15
URL: http://ericaiparis.blogg.se/
Postat av: Malin

Wow så det var nice! Men du fick aldrig skakat hand med Viktoria då antar jag??

Hur koolt är det inte att Bounce uppträder på en s ån tillställning, jättekonstigt ;)

Kram!

2009-12-01 @ 22:11:26
URL: http://malingoesabroad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0