Året som gått...

Sista dagen år 2009.

Dags för en recap av detta, för mig, händelserika år!

Under 2009 har jag kastats in i en ny värld! Jag flyttade till Paris och fick en och annan kulturkrock men har samtidigt lärt mig otroligt mycket om mig själv...Jag har fått ett annat perspektiv, förståelse, insikt och massvis av erfarenhet under detta året.

Jag har haft en del nya roller i mitt liv:

Invandrare: det är inte helt lätt att flytta till ett land där man inte förstår språket eller kan göra sig förstådd...Och då har jag bara varit med om light-versionen!
Långdistans-flickvän: det var inte heller helt lätt kan jag säga...fungerade SÅDÄR...
Singel: något som jag inte har varit på sjuuukt länge...vet knappt hur man gör.
Icke-instruktör: jag har fått ge upp min hobby att instruera då det inte har varit möjligt här nere...Ett HÅL i mitt hjärta...
Löperska: Förutom att jag inte får instruera längre så hade jag inte heller råd att förnya mitt gymkort så det blev löpning för hela slanten! La Parisienne 6,4km - 28min och 10km 9émearr - 45min är avklarat! Under 2010 väntar två semimarathon och ett marathon...
Bloggerska: har jag verkligen gått in för under året! Jag hoppas att ni har tyckt att det har varit lika roligt som jag? Det är så lätt att man glömmer vad man har gjort och bloggen är som en dagbok för mig.
Facebook-addicted: Vad hade jag gjort utan Facebook? Seriöst?! Jag hade inte haft någon koll alls på vad som händer hemma! Oavsett vad alla säger, Fejjan äger!

Besök här i Paris: Pernillax3, Malinx3, Elena, mammax2, Elinax2, Mathiasx4, Viktor, Hanna, Susanne, Lisa, Bella och snabbvisit av Ola, Rikard mfl
Resor: ett antal resor tur och retur till Göteborg och Stockholm men också två resor till Nice, en jobb och en farbror Jan-Ove.
Roliga händelser: Alla franska företeelser och fester som vi har varit på: bal de pompiers, Solidays (min första festival ever!), le Mans och Touqeville med Myriam, picnics m.m.
Mindre roliga händelser: Robbad på plånbok på Gare du Nord preciiiis för min semester. Svininfluensan fick jag också...
Matupplevelser: provat ostron, ätit sniglar flera gånger, likaså confit du canard, kanin, duva och grodlår. Allt var gott.
Dåliga vanor: Vinkonsumtionen har ökat dramatiskt. Mina sömnvanor har inte heller varit särskilt bra...Kaffe dricker jag som vatten.
Bra vanor: Upptäcka nya saker med Paris! Jag har vandrat och vandrat och vandrat runt i denna staden så nu har man sett en del! Jag har också dragit ned på konsumtionen av rött kött.
Mål: träning - mina två lopp, båda målen uppnådda! språk - lära mig franska, njae... jobb - förlänga min tjänst, jajamen!
Nya bekantskaper: Många! Och några kommer vara långt efter att jag har flyttat härifrån...Usch, nu blir jag genast snyftig!
Musik: Mycket nytt och franskt! SPOTIFY blev min bäste vän!
Tv-serier: Alldeles för många antagligen...Grey's anatomy, So you think you can dance, True Blood, It's always sunny in Philadelphia, Gossip Girl, Project Runway, House, Dexter, Ugly Betty och Cougar Town. Jag följde/följer ALLA.
Film: Bästa filmen: Avatar! Största suktet: Twilight 1 Djupast: Revelutionary Road

Ja nu kan jag inte komma på något mer...Jag får dra en recap av 2000-talet imorgon :-) Plus en rapport om nyårsfirandet ikväll!

GOTT NYTT ÅR!

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Vilket år! Hoppas nästföljande också blir händelserikt, men här i Sverige dock! Puss

2009-12-31 @ 13:32:08
Postat av: Anna

Vilket år!! Ha nu ett riktigt gott nytt år!!

Kram Anna ( ella hälsar!!)

2009-12-31 @ 16:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0