Duvmat

Efter lite övertygelse så fick Frederik med oss andra till le Dôme de Marais igår...lite dyrare men mycket godare, enligt honom. För att vara en dyr restaurang så blev jag lite förvånad över att hitta duva på menyn! Duva känns ju inte som något man har lust att äta liksom...De är oändligt många, äckliga, fulla av bakterier och har ett sådant där läbbigt, stirrande öga. Men trots det så valde jag att prova. Servitören var lite rolig och sa att duvan var en roadkill från tidigare på morgonen... Mums.
Vi kom också in på diskussionen vart alla duvbebisar är. Vart fan är dem? Man ser ju aldrig några duvbarn någonstans! Växer de upp direkt eller? Veckans mysterium.
Duvan var god iallafall, inte så god att jag skulle äta det igen. Att de hade sparat foten gjorde liksom inte det hela bättre...

Senare på kvällen (efter en fruktansvärd shot med tabasco på en bar) så gick jag och carl-Philip vidare till club Chacha och mötte Tove och Kitty. Det blev en mycket sen, men angenäm kväll ;)


Kommentarer
Postat av: elajna

http://tallmora.se/blogg/uploaded_images/DSC_0011-732619.JPG



duvunge!

2009-08-04 @ 21:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0