Påskhelgen

...firades hemma i götet med goda vänner, familj och en massa godis : )

Efter lite problem med RER:en i fredags morse så tog jag, Ellen, Peter och en finsk tjej som vi träffade på perrongen en taxi ut till flygplatsen. Vi hann med flyget, som tur var, och jag var hemma i Göteborg kl 10:20 och möttes av min Mathias :)

Vid tolvtiden fick jag besök av min lilla Tina som tog en fika med mig och Matte i soffan (då jag förövrigt startade ett godisätande som höll i sig hela helgen...) Efter fikan tog jag och Matte en promenix i det fina vädret och sedan så mötte vi upp Caroline, Andreas och Tamme vid ICA focus för att handla lite mat. Andreas är kung på att göra thaimat så det gjorde vi till middag istället för traditionell påskmat (som för övrigt är samma mat som vi äter på jul och midsommar...svenska mattraditioner är så underbara...)
Senare på kvällen så kom Tess förbi med vovven Bob och Björn slank någon timme innan. Det blev en massa vin och godis och trevliga diskussioner :) Det är så mysigt att träffa sina vänner och bara umgås som vanligt!

På påskafton så tog vi en tur till Mattes pappa för att ge minsta lillasystern ett påskägg och ta en fika med dem. Efter det så åkte vi till Mathias mamma och åt middag tillsammans med henne och hans bror (som hade låst ute sig precis när hans flickvän som hade de andra nycklarna hade åkt till Värmland med släkten...)

På påskdagen hade jag en houseinspirerad jazzklass på Sportlife och sedan träffade jag Pernilla och Johanna vid receptionen efteråt och pratade lite. Pernilla hade opererat sina ögon med laser så hon såg lite suddigt... Jag är så imponerad av att hon klarade av operationen! Jag tycker att det verkar så himla läskigt att bli pillad och grejad i ögat : (
Sen var det dags för familjemiddag hos mina föräldrar vilket var jättemysigt och framförallt väldigt gott :) Mamma höll sitt  löfte om våfflor och det var sååå gott!
Efter middagen så kom Tamme och Björn hem till oss för att se på film. Vi såg Marley and I eller vad den heter, men  den var ju verkligen jättedålig! Tur att vi hade godis att mumsa på ;)

idag (måndag) så har jag varit och fiffat naglarna innan det var dags att åka till flygplatsen. Väl framme så drog jag på mig springskorna och stack iväg på en tur. Det är så himla varmt och skönt på kvällarna, helt ljummet och alla träd och blommor har slagit ut :) fantastisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0