House och japansk film

Idag var jag sjukt hurtig och gick upp tidigt för att köra en Houseklass på clubmed på place d'italie kl 10 (!) i morse. Det var samma instruktör som körde hiphop klassen igår, och han var lika bra idag : ) Han körde lite samma stil som igår med att blanda random steg med att lägga ihop en koreografi, vilket funkar bra, men det bästa var helt klart musiken! Housemusik är så himla mycket större här än i Sverige, och mycket bättre...

Efter housen körde jag en stepklass också som var bra men svår...Jag försökte studera människorna som var med på klassen och jag blir lika glad varje gång när jag ser att det är en sådan härlig blandning av folk! Det är alltifrån "vanliga" aerobicstjejer till stora muskelknuttar som kommer direkt ifrån gymmet och kör en avancerad step! Åldrarna varierar ifrån 18 och upp till säkert 80, alla klär sig precis som de vill, men framförallt så är alla så himla öppna och pratar och tjoar mycket! Jag önskar att det var lite mer så i Sverige också...

Kvällen bestod annars av en språkutmaning då jag mötte Ellen och två av hennes vänner för att se en japansk film med fransk text (inte dubbad)....Men jag förstod faktiskt nästan allt vilket kändes riktigt bra! Fast filmen var lite sådär japansk och svår, vilket innebar ganska lite tal och mer bild. En bra film att börja med om man skall tvingas läsa franska undertexter.

Nu har jag tittat på ett avsnitt av It's always sunny i Philadelphia, helt sjukt rolig serie! Watch it.

Kommentarer
Postat av: rosalie almén

Att du orkar köra så många pass på en gång! Akta så du inte sliter ut dina leder.Puss mamma

2009-04-20 @ 07:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0