Hip hop

Idag mötte jag Anna vid place de la republique för att ta metron till club med gym vid place d'Italie där vi provade på en Hip hop klass och sedan en step efteråt. Hip hop klassen var grymt bra, lite Ragga inspirerad vilket jag gillar : ) Instruktören var bra dansare men stod tyvärr med ryggen åt hela tiden...
Han lade dock upp klassen på ett intressant sätt där han körde några steg, ett och ett, sedan tog han ett av dem och påbörjade en koregrafi. Sedan körde han några olika nya steg ett och ett igen, tog något av dem och lade in i koregrafin. Och så vidare...Det var ett sätt som jag helt klart tyckte funkade på en sådan här klass som är lite "avslappnad" där man vill få gruppen att mer komma in i raggakänslan! Kul med instruktörer som tänker lite utanför lådan ; )
Det är ju mycket möjligt att det inte är något nytt sätt alls, men det är inget vanligt sätt i Sverige iallafall!

Efter hip hop klassen så körde vi en mellanavancerad step klass som var bra men svår...eller så var man trött i huvudet (och i kroppen!) efter hip hopen! Men den var bra som sagt, instruktören hade grymt bra teknik och var väldigt tydlig. Han hade lite samma stil som många andra manliga stepinstruktörer har här i Paris...samma sätt att röra sig och samma stepteknik.

Efter klasserna så skulle jag egentligen mött Ellen vid place d'italie, men hon var lite snurrig och hade fått för sig att vi skulle träffas vid Nation...Så jag åkte dit och sedan tog vi en långpromenad förbi Pére lachaise (där bland annat Oscar Wilde och Edith Piaf ligger begravna) och förbi en "naturlig" trädgård som inte har blivit rörd på flera, flera år. Den heter jardin naturel och ligger precis vid kykogården.

Vi fortsatte vidare bort till mina hoods för köpa blommor och en balkonglåda :) Det blev, opraktiskt nog, två solroser i två stycken runda balkonglådor...Jag tycker solrosor är så vackra men de blir ju väldigt stora och då kan det bli lite opraktiskt att de är i en balkonglåda...Men jag får väl plocka ur dem och sätta dem vid den franska balkongen när de blir så långa ett de inte kan vara i lådan utan att självdö...Alltså när de blir så långa och gängliga att de inte kan hålla upp sig själva utan att knäckas... Är inte det ganska konstigt att en växt kan döda sig själv genom att växa? Det hände mig och Mathias i somras när vi hade tomatplantor på balkongen, alla växte så det knakade och sedan knäckdes de och dog innan en enda tomat hade kommit...weird.


Efter god, men sen, baguettelunch så pep jag iväg och vaxade benen på Bodyminuit. 15 euro kostar det.. som hittat! Ingen grill blev det som planerat, vädret har var skitkasst idag...mulet och duggregn..men nästa vecka ska det bli över 20 grader och sol igen : ) very nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0