fint väder : )

Jag vet att jag tjatar mycket om vädret men jag måste försöka förklara för er när jag varje morgon slår upp mitt fönster och får en sådan där "utomlandskänsla" : ) Jag tror ni vet vilket känsla jag menar...man känner att det är varmt i luften, men det är fortfarande morgon fast man kan känna att det kommer bli varmare under dagen..Trafiken har börjat röra på sig men det är ändå ganska tyst ute..På vägen till jobbet så går jag förbi alléer av träd med nya, gröna löv som är sådär ljust gröna som de är i början av våren. Blommor har slagit ut överallt och de japanska körsbärsträden blommar fortfarande :) Fåglarna kvittrar och man kan se typiska fransmän och fransyskor som cyklar förbi med basker och rött läppstift, de flesta har inhandlat någon form av baguette. När man går hem på kvällen så är det fortfarande ljust och ljummet ute, ungefär som det är hemma i Sverige i juli : )
Jag försöker bara njuta av varje fin dag som går då jag vet att vädret varierar mycket här i Paris...Ena dagen så kan det vara sol och varmt och nästa snöa eller regna!



Anna kunde inte komma i helgen, hon är fortafarande sjuk... : ( Det är jättetråkigt, men jag har lovat henne en massa vindrickande när hon kommer till hösten istället : )

Kommentarer
Postat av: rosalie almén

ehh vindrickande till hösten? Va hon inte gravid?Din beskrivning av förhållandena i Paris låter underbart!

2009-04-16 @ 06:58:51
Postat av: Malin

Du får shoppa och dricka vin med mig istället vännen, jag har en del att berätta om allt kaos mitt liv skakas av just nu! Ses på onsdag!!! kramkramkram

2009-04-16 @ 21:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0