La vie en rose

Jag och Matte kollade på en fransk film igår för att "komma in i snacket" lite...

Vi såg "La vie en rose" om Edith Piaf, en mycket bra film! Hon som spelar Edith vann en oscar för den rollen vilket jag absolut förstår! Ser man henne i sitt vanliga jag så kan man inte förstå hur hon kan spela denna lilla, kröppliga Edith Piaf...Hon blev förresten bara 47 år gammal innan hon dog av levercancer, det hade jag ingen aning om..jag trodde hon blev äldre än så?

Vi you-tubeade sedan skådespelerskan och hittade ett klipp ifrån en intervju strax efter att hon hade vunnit sin Oscar. Hon är ju fransyska och som alla kanske vet så är det franska folket inte så bra på engelska...Denna intervjun var på engelska och hon försökte svara så gott hon kunde men lät så korkad hela tiden. Någon som inte kan språket ordentligt kan inte heller utrycka sig normalt vilket kan låta lite dumt ibland...

Då slog det mig...så kommer ju jag att låta i ett helt år!!

Jobbigt...jag måste repetera mer franska innan jag åker, men jag har insett att det inte kommer att räcka till.

jaja,

au revoir!

Kommentarer
Postat av: Madelene Alvarsson

Hej Erica

Jag kommer att följa dina upptåg och din shopping ska du veta!

Kram Madelene

2008-11-01 @ 20:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0