Boende...

Ja, det är inte helt lätt att välja lägenhet kan jag säga!

Antingen är de för dyra, för långt bort eller för sunkiga... Förutom en! Den var helt perfekt! Fräsch, tvättmaskin, diskmaskin, central, balkong m.m. Men den var redan uthyrd...Tyvärr.

Det kommer blir svårt att hitta någon som den, men jag har några alternativ nu som jag väntar svar på. Personalansvarig i Paris kommer att gå på visningar åt mig och jag litar på att hon har en god smak.

Det viktigaste för mig är egentligen att lägenheten är fräsch och HEMTREVLIG. Möblerna måste vara någorlunda bra iallafall eftersom jag ska bo med dem i ett helt år. Sedan är det ju ingen nackdel om den ligger hyfsat centralt :)

En sak som jag har märkt är att det inte finns tvättstuga någonstans utan de flesta lägenheter har tvättmaskin. Det kan nog vara ganska praktiskt för min del om det finns det med tanke på alla träningskläder som jag tvättar varje vecka! Det blir nog lite jobbigt att släpa med sig alla kläder till ett tvätteri titt som tätt?

Nästan inga lägenheter har ugn heller...Hur lagar de mat? Bara kokt och stekt? hmmm...Som tur är så finns det små ungnar att köpa, berättade Sofia (som har bott i Nice i 6 månader), för inte en allt för stor peng på Carrefour. Jag får kika på det...

Nu är det dags att sticka till jobbet!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0