club med gym

Min första söndag här i Paris har jag spenderat genom att promenera och testa hur lång tid vissa avstånd tar. Till exempel testade jag hur lång tid det tar att gå hemifrån mig till närmsta Club Med gym som ligger på place de la République. Det tog ca 20 min att gå, inte så långt alltså.

När jag väl hade tagit mig till gymmet så fick jag mig en liten visning runt och kunde kontatera att det var helt ok och hade mycket klasser. sedan finns det 17 stycken anläggningar till i Paris och man får träna på allihop om man vill. De har en massa konstiga klasser här som tex vatten spinning och aqua punching...


Kanske något vi skall ta in på Sportlife eller vad säger ni? ;)

Jag prövade i alla fall på en Hip hop klass för att se vad instruktörerna går för, och jag måste säga att jag blev positivt överraskad av tjejen som körde klassen! Jag kanske hade lite fördomar när jag kom hit, det kan jag erkänna...Men sandrine (som instruktören hette) var väldigt duktig och hade en rolig och bra koreografi. Klassen var dock upplagd som en dansklass med att gå igenom koreografin långsamt utan musik och varvat med att öva med musiken på. Uppvärmningen och nedvarvningen var dock med musik hela tiden. Instruktören stod med ryggen åt deltagarna hela tiden, vilket jag inte gillar men annars var det bra.

Deltagarna var väldigt glada och pratade mycket med varandra och med instruktören trots att de inte kände varandra. Instruktören pratade också mycket med alla och sa också till om någon behövde ändra något eller gjorde något fel. Detta är inte så uppskattat i Sverige men jag tycker faktiskt att det är bra när någon påpekar om man gör fel..Annars blir man ju aldrig bättre? I Sverige hade nog många känt sig förolämpade om instruktören hade sagt rakt ut, inför hela gruppen, vad man gör för fel...Men hon gjorde det på ett snällt sätt i vilket fall :)

Jag har hittade havregryn förut också när jag var i butiken! halleluja! Jag letade som en tok igår men jag hittade det inte...Nu kan jag få en riktig frukost i morgonbitti :)

Imorgon är min första dag på jobbet, väldigt spännande! Vi börjar alltid med morgonmöte kl 9 på måndagar så jag måste se till att vara i tid. Efter jobbet skall jag träffa Janove och kanske gå ut och äta en bit mat?

Nu skall jag hoppa in i duschen (som för övrigt inte har något duschdraperi...måste jag köpa imorgon)

tata!

Kommentarer
Postat av: rosalie almén

Det ser ju lite mystiskt ut att cykla under vatten, måste bli trögt...Hälsa Janove ! Hoppas din första dag på jobbet varit o.k Jag har försökt att nå dig på skypen kram o gonatt Mamma

2008-12-01 @ 20:53:02
Postat av: rosalie almén

Det ser ju lite mystiskt ut att cykla under vatten, måste bli trögt...Hälsa Janove ! Hoppas din första dag på jobbet varit o.k Jag har försökt att nå dig på skypen kram o gonatt Mamma

2008-12-01 @ 20:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0