Regn och rusk..

det är verkligen tråkigt väder här nu...regn och grått och trist.. det skall bli skönt att komma hem till Sverige (för där är det väl inte grått och trist?!)
det skall bli mysigt att vara hemma över jul och få lite julkänsla. Den enda julkänslan jag får här är när jag går och knaprar pepparkakor i köket här på kontoret ; )
Jag får ta och packa min stora resväska med mig hem över jul så jag kan fylla den med lite nya kläder hemifrån. Sedan måste jag ju frakta alla mina julklappar också plus mina fina italienska stövlar som gick sönder i helgen...Kedjan gick sönder på dem när jag prompt skulle ha mina jeans instoppade (måste ju fatta någon gång att jag inte har lika smala vader som italienskorna!). Jag vågar inte lämna in dem till någon skomakare här i Paris så jag tar med mig dem hem. Att mina stövlar gick sönder har också skapat lite klädproblem för mig här i Paris, för de skorna var de enda låga skorna jag hade med mig hit. Resten är högklackade skor...Jag har dock ett par utomhusjoggingskor som jag har haft på mig när jag har gått till jobbet på mornarna..snyggt. Sedan så hann jag ju aldrig tvätta min benvita ullkappa innan jag kom hit heller och den är mer vitgrå med fläckar för tillfället. Jag känner mig som en riktig baglady här...

På tal om baglady så finns det väldigt mycket uteliggare här i Paris och det är hemskt att se så här på vintern hur de ligger på alla luftventiler ifrån metron (som sprutar varmluft) för att hålla sig varma...Jag går alltid förbi en uteliggare på vägen till jobbet och han är också blind så honom tycker jag lite extra synd om. Därför har jag börjat införa en ny rutin varje morgon när jag promenerar förbi att jag rensar ur min plånbok och ger honom alla mina småmynt. Allt under 1 euro är bara jobbigt att hantera ändå plus att han blir så glad :)

Ikväll så skall jag och Anna på afterwork med JCC, Junior Chamber Club på cercle suedois. Det skall bli jättetrevligt! Det blir nog många som kommer om inte fler har blivit sjuka...Här på kontoret så är både Catharina och Mattias sjuka så de följer inte med ikväll.

Igår var ännu en Bodyattack-upplevelse! Jag är verkligen förundrad över hur folk älskar Bodyattack här i Frankrike...Jag har förresten glömt att skriva att vi också var på en avancerad stepklass i förrgår och jäklar vad svårt det var! och instruktören var en stor, muskulös man som inte log en enda gång under hela passet och påminde mer om en militärofficier än en instruktör. Han skällde på folk som gjorde fel och var allmänt otrevlig..Men klassen var väldigt komplicerad och svår vilket jag, i och för sig, tycker är roligt.

nu skall vi packa ihop och sticka!

salut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0