Julbord!

Idag har vi varit och ätit julbord med kontoret på svenska klubben! Hur gott som helst... Det fanns allt: sill, gravad lax, rökt lax, gräddfil, ägg, gravlaxsås, rödbetssallad, julskinka, revbenspjäll, köttbullar (inte hemmagjorda men ändå!), prinskorvar, janssons, ostar, ett så-nära-vörtbröd-man-kan-komma- bröd, Akvavit (till lunch!), ris a la malta, pepparkakor, chokladkaka, rabarberpaj, ahlgrens bilar, Gott och blandat m.m.


Man känner sig en aning mätt nu...klubben ligger vid Place de la Concorde och det kändes som man nästan kunde rulla därifrån upp till operan och kontoret!

sedan fick vi en julklapp när vi kom tillbaka; en påse full med svensk julmat som sill, pepparkakor, klosterost, glögg och Ahlgrens bilar : ) Väldigt trevliga traditioner här i Paris! Jag ska lobba lite för att vi skall fortsätta hålla fast vid våra svenska traditioner och föreslå midsommarfirande med våra kollegor nere i Nice ; )

Imorgon så åker jag hem till la Suède med flyget som går 19:20. Men tydligen så är det strejk på RER:en här i Paris för tillfället så bara ett tåg på två åker till flygplatsen...Jag hade tänkt att ta RER:en istället för bussen för att vara säker på att komma fram i trafiken men nu vet jag inte riktigt hur jag skall göra? Jag tror det blir bussen trots allt...Om jag tar den vid fyra-halv fem så borde jag hinna. Jag har checkan in via internet också och då får man tydligen en liten vip-kö till bagaget : )

Vi får se om jag hinner med något inlägg imorgon, annars: Joyeux Noël et Bonne Année!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du verkar trivas i Paris....härligt!

Snygg blogg du har fått till och snyggt kort på dig.

Blir väl skönt att komma hem och fira jul kan jag tänka mig med nära o kära.

Ha en gooooo jul,

önskar Marie/Dansaerobic fredagar

2008-12-19 @ 09:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0