Friday

Jahapp, då har en vecka gått! Hur snabbt som helst!

jag promenerade till jobbet idag och idag regnade det för en gångs skull inte efter halva vägen! Det blev istället en riktigt trevlig promenad : ) Det är nästan först idag som jag faktiskt har förstått att jag verkligen är här...Fram tills nu har det nästan känts som en semester, eller som man har varit bortrest och skall hem igen. Men idag har det faktiskt sjunkit in att jag verkligen skall bo här ett bra tag till! Och det känns bra och spännande! Det bästa hade förstås varit om Matte kunde bo här med mig...Men det löser sig :)

Idag var vi och åt en väldigt god lunch på en asiatisk restaurang med buffé, och den var riktigt bra! Jag har ätit så himla goda luncher här varje dag faktiskt, det är som att äta på en riktigt bra "kvälls"-restaurang hemma. I alla fall i jämförelse med lunchrestaurangerna hemma som inte är mycket att hänga i granen...Men så är det lite dyrare här också...man får räkna med att lunchen kostar ca 120kr.

Efter jobbet så åkte jag hem för att möte Janove som skulle komma och spana min lägenhet. Han tyckte lägenheten var fin och bra och så fick jag några presenter av honom: en champagneflaska, ett paket pepparkakor, ett paket julknäckebröd och ett paket havregryn : ) Det hade han köpt på en svensk affär som ligger på rue Duperré i 9e arr som heter "Affären". De säljer allt möjligt ifrån sverige som sill, gräddfil, kexchoklad m.m. Men det är ganska dyrt tror jag...I vilket fall så blev jag jätteglad över att få lite svenska matvaror hemma trots att jag bara varit här en vecka...pepparkakor ger ju lite julstämning trots allt : )
Sedan gick jag och janove ut och åt lite middag på en restaurang mittemot Gare de l'Est. Vi tog var sin ceasarsallad som var jättegod och till efterrätt tog jag en petit chaux med sauce chocolate chaud...så gott!! Sedan följde Janove mig hem innan han tog metron hem till sig. Nu dröjer det nog till januari innan vi ses nästa gång...Jaques skulle upp till paris så då följer nog janove med. jag ska åka ned och hälsa på dem många gånger under året men det blir nog inte förrän till våren eller sommaren.

Imorgon skall jag gå och träna Bodyattack hade jag tänkt, och efter det skall jag ta en tur på stan och försöka hitta en julklapp till mathias. Han kommer hit nästa helg så då blir det svårt att köpa en julklapp till honom...
jag måste också fixa ett franskt mobilnummer och det får bli ett kontantkort tror jag,

god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0