Fransk lunch...

det är extremt lugnt på kontoret idag...telefonerna har ringt EN gång och då var det en kollega i Nice som ringde!

Pernilla svängde förbi kontoret vid tolv för att möta upp mig för en lunch. Vi åt en typisk fransk lunch i en liten passage nära kontoret...Det är ett väldigt litet ställe med kanske tio bord totalt vilket gör att man sitter ganska trångt. Kocken står och lagar maten vid en öppen spis bakom bardisken och ägarinnan av restaurangen går runt och tar beställningar. Väldigt charmigt!
Det blev en liten apertif innan maten och sedan tog vi båda en sallad med varm chèvre till förrätt. Hur gott som helst! Sedan tog jag confit de canard (typisk fransk rätt av anka) och pernilla tog en köttbit med potatis och skysås.
Sedan sprang vi förbi och hämtade upp mina skor som jag hade lämnat in för omklackning och sedan förbi en mataffär för att köpa lax och ruccola.

Allt klart inför kvällen : )

I övrigt så har jag blivit jätteförkyld och näsan bara rinner hela tiden plus att jag har blivit väldigt hes...hoppas att jag inte smittar pernilla som tvingas sova bredvid en snörvlande Erica i fem dagar till : (

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0