Första dagen på jobbet...

..är alltid spännande!
Jag gick upp ganska tidigt, runt kvart i sju, för att vara säker på att jag skulle hinna i tid. Ni som känner mig vet att kvart i sju är som sovmorgon för mig i vanliga fall så det var inga problem :P Jag tog metron vid Colonel Fabien och så fick jag byta vid Belleville och République för att komma till Drouot...Imorgon skall jag testa en annan väg för att slippa så många byten..
Kontoret hittade jag ganska fort tack vare en snäll städerska som pekade vilken port jag skulle gå in i. Jag var lite nervös först, men det släppte snabbt när jag märkte hur trevliga och lättsamma alla mina nya kollegor är!

Vi började dagen med ett möte med alla på kontoret då vi gick igenom vad som kommer att hända under veckan (jag hade inte så mycket att bidra med där..) Under mötet pratade vi faktiskt engelska då det finns ett par som inte kan franska. Det kändes faktiskt bra att få mjukstarta lite med engelska då jag inte är någon höjdare på franska...men å andra sidan så lär jag mig aldrig heller om jag bara pratar engelska.
Resten av dagen har jag spenderat med att försöka få alla datasystem och behörigheter att fungera vilket de inte gjorde..men jag hade inte förväntat mig något annat ;)

Jag har också fått pröva på en typisk fransk lunch vilket inkluderade en förrätt med chèvre och beuf bourgignon till varmrätt. Till det fick man också en apertif som var ett litet glas rosévin (till lunch!). Det är lite annorlunda mot Lunchgården eller restaurang Gårda...(!)
Jag skrev ett litet meddelande till Kristian på gårdakontoret som trodde jag skämtade :)
                                                           
Efter jobbet så gick jag hem till min farbror Janove som inte bor så långt ifrån kontoret. Vi har inte setts sedan i maj så vi hade en del att ta igen...Vi satt och pratade ett tag innan vi gick ut och åt på en italiensk restaurang på rue Blanche. Det var gott :) Janove skall stanna hela veckan så vi skall passa på att ses en gång till innan dess.

När jag kom hem så har jag och Matte försökt att ringa till varandra på skype, men det funkar ju sådär...Det bryts ganska ofta och är en fördröjning på samtalet, är det alltid så? vi provade också att ringa via msn men det var inte mycket bättre...hmm jag får fundera på om jag skall skaffa mig en riktig telefon trots allt.

à démain!

Kommentarer
Postat av: rosalie almén

Ja det låter annorlunda emot min lilla lunchlåda på Linnépassagen.Idag ska vi ialla fall ha julpyssel med personalen så då blir det glögg och pepparkakor.kram mamma

2008-12-02 @ 08:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0