Bödipömp

Japp, det här blir ytterligare ett inlägg om klassutbudet här i Paris...

Jag och min kollega Anna (som också har köpt ett kort på Club Med) var och körde Bodypump idag på Club Med vid Galeries Lafayette. Les Mills, tänkte jag, då vet man vad man får...Men icke sa nicke!

Nu instruerar jag inte pump hemma men jag vet iallafall att köra marklyft och frivändning med EN arm inte är okej!!Detta var inte det enda som instruktören (som för övrigt var samma instruktör som igår) gjorde...Han körde benböj med fötterna ungefär en meter isär, knäna snett utåt och böjde benen som en plié (ballerina-böj om ni förstår vad jag menar?). Han körde biceps med en viktplatta istället för stång, marklyft med en arm ända ned till golvet, och han körde en egen mag-låt med egna övningar och en egen stretch på ca 1 minut. Vad har hänt med les Mills? Hur kan de godkänna sådana här instruktörer?

Förhoppningsvis så är det bara den här killen som är kass...Jag och Anna spanade in lite på stepklassen som var efteråt och den såg jätterolig ut! Vi får beta oss igenom passen helt enkelt.

Annars så har dagen gått jättefort! Jag har börjat komma in arbetet mer och mer och börjar förstå deras system och program lite bättre. Det är väldigt ovant när man är van vid väldigt utvecklade program hemma, men det ger sig : )

Jag, caroline och Anna var och köpte en julgran idag till kontoret som vi skall klä med lite julpynt som vi köpte igår på Gallerierna. En lustig sak är att de säljer sina granar här med en stubbe som julgransfot! Hur vattnar de sina granar undrar ju jag då? Men det är tydligen le facon francais säger caroline...

Imorgonkväll så skall jag träffa Janove igen innan han åker hem till Tourette. Han skall komma förbi här hos mig vid halv sju och spana in lägenheten :) Sedan vet jag inte vad vi hittar på, kanske ett restaurangbesök?

À bientôt!

Kommentarer
Postat av: hanna

du får nog ta dig in som instruktör så att dom får känna på lite riktig träning :) hoppas allt är bra! kram!

2008-12-05 @ 10:25:14
Postat av: Sofia Mårtensson

hej vännen!! Låter precis som frankrike, med alla papper och mystiska gym. Men det är det som är charmen, iallafall i efterhand. Konstigt med SKype bara, men det kanske kan bero på uppkopplingen? Jaja, det löser du nog. Ta hand om dig! Kramar!!

2008-12-05 @ 12:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0