Body sculpt - en resa i tiden

...bakåt för att vara exakt!

Efter jobbet idag så stack jag iväg till Club Med för att prova på ovanstående, och herregud...Jag tar tillbaka allting jag skrev mitt senaste träningsinlägg om att instruktörerna är bra!

Jag kom in i träningssalen och ser att de andra har plockat fram matta, hantlar och gummiband. Fine, tänkte jag, det här är väl någon basic styrkeklass à la MRL så jag får väl prova. In kommer en kille med cykelbyxor (!), t-shirt och svettband och ber oss lägga alla sakerna vid väggarna för vi skall köra lite cardio först. Han sätter på en skiva med helt okej musik, vilket också var det enda som var okej med denna klassen...Sedan följer en klass som skulle kunna vara hämtad direkt ifrån en Jane Fonda video blandat med äkta 80-tals gympa! Det var inget som fattades, vi körde jumping jacks, höga knän, saxade, lunges (eller hur det nu stavas), jogga på stället etc. Detta var naturligtvis inte i takt till musiken heller...

När vi hade kört i ca 30 minuter så var det dags att plocka fram alla saker. Maxvikt på hantlarna var 2kg och de hade man till alla muskler vi tränade. Av alla små fransyskor och fransmän så var jag den enda som tog 2kilos hantlarna, de andra tog 1 kg eller 0,5kg. Hör följde sedan tusentals repetitioner och mjölksyreträning...not good.

jag ska testa alla dansklasser men annars så får det får bli Les mills klasser i framtiden...då vet jag vad jag får. Bodyjam finns dock inte här..Men alla andra program finns, Bodyattack är jättestort här!

Jag lyckades iallafall förhandla lite till idag så att jag får komma och träna ända tills mitt carte Bleu har kommit (måndag). Så imorgon skall jag nog gå och träna med Anna om hon har tagit med sig träningskläder.

När jag kom hem förut, vid halv niotiden så satte jag på tvättmaskinen för att köra en tvätt..Klockan är nu snart halv tolv, ska det ta så lång tid?

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Caroline Johansson

Vilken fin blogg du har!! Ska bli en trogen läsare : )

Hörs snart!



Kram Carro

2008-12-04 @ 00:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0