Äntligen!

..ett grymt pass!

Jag testade ett step-pass idag och det var hur bra som helst! Instruktören var grymt pedagogisk,körde en rolig koreografi och hade bra musik. Samma instruktör kör även en stepklass på torsdagar men lite mer avancerat än idag så det måste jag testa! Nu på torsdag kan jag dock inte då kontoret ska på glöggkväll både på onsdag och torsdag, men nästa vecka skall jag gå!

Innan stepklassen så provade jag en annan klass på 45 min som hette Culture Physique som verkligen sööööög...Det måste ligga en förbannelse över mig för jag hamnar alltid på klasser med samma kassa instruktör! det är samma kille som inte kan hålla takten och kör Bodypump med en arm. Den här klassen var typ inspirerad av chigong, aerobic, Bollywood, yoga, afrikanskt, men det var så fruktansvärt dåligt att jag inte vet hur jag ska beskriva det...Med en bra instruktör så kanske en sådanhär blandning funka men med denna killen så funkar det inte alls. Jag skäms nästan för hans skull när man ser deltagarna titta på varandra och undra vad det här är för någon stolle som står där framme och vevar i otakt. Jag vill verkligen inte gå på fler av hans klasser men det som gör det svårt är att man inte bokar sig på klasser här utan man får köa. Instruktören kommer oftast in sist och då har man redan gått in i salen och tagit en plats. Sedan så finns det inga scheman tryckta med namn, men idag så tvingade jag dem att kopiera ett av deras exemplar (med namn) som de har i repan.

stepklassen efteråt var i vilket fall toppen!

Idag har jag också (med hjälp av Caroline) beställt ett Free-abonnemang som inkluderar internet, fast telefon, och tv med 180 kanaler för 29 Euro i månaden. Det kommer förhoppningsvis att installeras snart för det nätet jag surfar på här hemma vill inte alltid vara med...

Idag käkade jag och Anna lunch på ett mysigt franskt ställe och efteråt så gick vi förbi Starbucks och köpte oss varsin latte :) Det kommer bli min stora svaghet här...Jag köpte en latte i söndags också när jag var ute och shoppade, så himla mysigt att gå runt i stan med en varm take away-latte när det är lite kallt ute :) Det kommer nog bli en del fika och kaffe i helgen också när Matte kommer.

Jag fick förresten en smärre chock idag när jag såg hur lite pengar jag hade kvar på mitt svenska konto! Med vår svaga krona så får man inte mycket för pengarna här nere...tur att nästa lön blir i euro!''

Jag körde förresten precis en till tvätt i min franska tvättmaskin, och nu tog den bara en timme! jag tryckte nog bara på fel knapp sist...Så nu kan alla ni som har hört av er på ett eller annat sätt angående min tvättmaskin vara lugna ;)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: rosalie almén

duktigt av dig att fixa en kopia så du vet vilken instruktör det är!Vad är det för speciellt med Starbucks latte smakar den annorlunda? den verkar ara så oerhört poppis!

2008-12-09 @ 10:18:20
Postat av: elina

erica, nu får du skriva mindre om träningspass och mer om staden och jobbet! känns som jag läser en träningsblogg, haha :) testa starbucks white chocolate mocca, det är det godaste jag druckit i hela mitt liv. köpte ett ex antal när jag var i london, haha.. jag saknar dig jättemycket ska du veta, och jag är så stolt över dig ska du veta och avundas dig. önskar att jag vågade åka utomlands och jobba jag med.. vi ses snart, hoppas du och matte får en super helg! pussar och kramar från söstra di

2008-12-10 @ 22:34:27
Postat av: Hanna

Hej! Jag saknar dig! Hoppas du å matte får en toppenhelg! Kram!

2008-12-10 @ 22:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0